AAA
2018-09-30

Survivalowa szkoła klasy 8A i IIIC. Karakule 17-20.09.2018

Uczniowie klas 8A i IIIC na cztery dni odłożyli książki i przybory szkolne na półkę i postanowili sprawdzić się w praktycznym działaniu.

Wyruszyliśmy w podróż pociągiem i autobusem na Podlasie. Cztery dni mieszkaliśmy w namiotach we wsi Karakule, której historia sięga XV wieku.

To była wyprawa, na której uczniowie z niewielką pomocą opiekunów robili wszystkie praktyczne rzeczy niezbędne w codziennej egzystencji.

Młodzież każdego dnia była podzielona na zespoły wykonujące konkretne zadania. Odpowiadali za zrobienie zakupów, przygotowanie posiłków, nakrycie do stołu, sprzątanie i zmywanie.

Codziennie organizowaliśmy gry terenowe w okolicznych lasach. Podzieleni na dwa zespoły zostawialiśmy znaki i wiadomości jak znaleźć ukryte w przeróżnych miejscach zadania. Pomysłom gdzie ukryć kartki nie było końca np. w muszli, w pudełku po zapałkach, skarpecie, puszce lub pod korzeniem. Treść zadań dotyczyła wiadomości z zakresu wiedzy matematyczno-przyrodniczej, historii i geografii regionu oraz wiedzy z języka polskiego. Uczyliśmy się jak rozpoznawać kierunki za pomocą kompasu i znaków przyrody. Zbudowaliśmy w lesie wigwam i wypoczywaliśmy w nim doceniając piękną pogodę i przyrodę wokół.

Po południu były gry i zabawy sportowo-rekreacyjne. Wieczory spędzaliśmy przy ognisku, które samodzielnie przygotowywali uczniowie. Piękne dni a po nich ciepłe i rozgwieżdżone noce, to czas wspomnień, opowieści i żartów. Na zakończenie wieczoru Pani Joasia zapraszała na edukację filmową. Oglądaliśmy filmy, które poruszały nas do łez. Opowiadały o rodzinach, wzajemnej miłości rodziców i dzieci, o prawdziwym życiu, które nie zawsze ma słodki smak.

Nocą młodzież pod opieką Pani Joasi pełniła warty w obozowisku.

Najtrudniejszą rzeczą dla nas wszystkich była praca przy rozbijaniu i potem zwijaniu namiotowego obozowiska. Było trudno, ale daliśmy sobie radę.

Wyjazd okazał się bardzo dobrym doświadczeniem, wiele nas nauczył, bardziej zintegrował młodzież. Pogoda, prawdziwie piękna polska jesień była dopełnieniem do pełni szczęścia.

Ta strona korzysta z plików cookies. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz na Polityka cookies.